Isnin, 27 Ogos 2007

Dalam Sedar & Mimpi Ku...

Hari ini adik aku Nana, Anong dan adik sepupu aku Mimi akan balik kampung...Jumaat sabtu dan Ahad terasa terlalu sekejap saja bersama dengan mereka.

Emak masih tinggal bersama dengan kami di KK...dan akan balik kampung mungkin awal bulan 9 nanti.

Kelmarin ( ahad ) kami masih lagi sama - sama jalan - jalan di KK, aku bawa mereka pegi Tamu d'Gaya Street...kalau kalian pernah terbaca entri aku sebelum ni pasti akan tahu akan agenda ku bila hujung minggu...sebab aku suka sangat pegi tamu nie...hehehe!!!

Memang sudah di Plan...tengahari balik rumah, nak masak dan kami makan sama - sama ...erm ! best memang best...

Mak bagi tau siap - siap dia nak pegi rumah sepupu aku malam nanti...so, seperti yang telah di rancang kami pun pegi ke rumah sepupu aku dan lepas tu destinasi kami seterusnya pegi pasar malam di KK...jalan - jalan dan ada lah dua tiga keronsang pearl di beli.

Lewat malam sampai rumah, kami bercerita...dan sedang asyik bercerita ku lihat jam di skrin komputer jam 1.30 pagi...

Tapi...

Semalam aku tidak dapat tidur
aku tidak tahu kenapa
aku tidak tahu aku risau pasal apa
aku tidak tahu
aku tidak tahu
aku tidak tahu

aku cuba lelapkan mata
aku tidak dapat melakukannya
akhirnya
aku cuba dan aku terlena
walaupun sekejap saja
cuma aku termimpikan sesuatu
dalam mimpi itu aku harapkan sangat itu hanyalah mimpi
bila aku tersedar...alhamdulillah
cuma...
kata orang kalau mimpi begitu
memang akan panjang umurnya
Ya Allah...Ya Tuhanku
ENGKAU panjangkanlah umurnya
...amin.

Dan hari ini aku cuti lagi...

6 ulasan:

Azhar Ahmad berkata...

RIndu dengan mak yeeeeee

zabs berkata...

Salam BayuKK,
Doa semoga:
1. Dipanjangkan umur dalam kebaikan.
2. Delapangkan rezeki lagi halal.
3. Diteguhkan Iman, dan akhir hidup dalam kebaikan. Ameeen

Mak Su berkata...

tamu tu macam pasar tani or pasar malam ker?

nur'ain berkata...

wahh...rindu mak ayh jg....isk

blackpurple @ jowopinter berkata...

Kata orang mimpi itu mainan tidur, tapi kadang-kadang tidur itu mainan mimpi sebenarnya… Entah!

Bayukk berkata...

Salam
Azhar ~ :)

Uncle zabs ~ terima kasih. Amin...

Mak su ~ Tamu dekat gaya Street tu memang tamu yg menjual beraneka jenis barang...makanan, pakaian...buah buahan segar dsb...

dan yg tempat kita beli pearl tu...itu kat pasar malam...

Nur'ain ~...kalau windu 'call' lah mereka...:)pasti lega...

BP ~ betul tu tapi aku doakan semoga dia akan panjang umur dan sihat selalu....