Sabtu, 22 November 2008

Adakalanya...

Ikutkan hati nak tak nak saja aku menulis entri ini. Bukan tak berminat untuk menulisnya. Tapi ianya membuatkan aku sebak.

Lumrah kehidupan, setiap pertemuan ada perpisahan. Tiap permulaan ada pengakhiran. Pejam celik dah pun habis semester Jul - Nov 2008.

Bagi aku mereka bukan sahaja sebagai pelajar...tapi mereka juga adalah kawan. Best bila bersama - sama mereka. Meskipun ada pasang surutnya. Tapi inilah namanya kehidupan.

Semoga mereka juga beroleh kejayaan masing².

Disini, d'Teratak ini aku ingin mengambil kesempatan pada kalian semua [ Nota : JPK dan AJK Blok, walaupun tak semuanya ada di dalam gambar ] untuk memohon ampun dan maaf andai ada tersilap kata, terkasar bahasa ketika bersama - sama kalian selama ini. Apapun, harap kalian mengerti akan apa yang ditegur dan dimarahi selama ini adalah untuk kebaikan bersama. Ibaratkan dalam sebuah keluarga, tiada ibubapa yang menginginkan anak mereka melakukan salah. Dan meskipun ada kesalahan. Pasti Ibubapa akan menegur dan menasihati anak - anak mereka.

Sabtu lalu 15 November, aku, Azhar, Mimi, DIA, Afzalleh sama - sama memasuki dewan peperiksaan bersama. Itu adalah Paper terakhir mereka.

Dan pernah juga dalam waktu yang sama, duduk dalam dewan yang sama bersama Zirah, Sebelum masuk dewan aku tengok time tu zirah sempat lagi membaca nota kat dalam kabin.

Pun begitu, aku tidak pernah lupa untuk mendoakan kalian.

Semoga pertemuan dan perpisahan ini dirahmati dan dipelihara Allah. Lagu 'memori tercipta' menjadi tema JPK kali ini. Pastinya aku akan rindu semuanya.

Azhar, Megat, Mimi, Camma, DIA, Nik, Jumar, Moon, Sherly, Eva, Salina, Zirah, Ogy, Ummi, Adni dan mereka yang tak tertulis namanya disini. [ Nota : Harap tidak berkecil hati ]







Tiada ulasan: