Ahad, 1 Mac 2009

Part 1 : Trip To Shah Alam

Alhamdulillah. Kelmarin lebih kurang jam 5. 30 petang kami mendarat dengan selamat di KKIA. 4 hari aku tidak menulis d'Teratak ini. Last entri aku adalah sebelum aku berjalan ke Shah Alam.

Malam sebelum ke Shah Alam. AKu balik dari opis lebih kurang jam 8.3o malam. Tak pun sampai 10 minit berada di rumah malam tu, ada pelajar sakit dan minta untuk bawa ke Hospital, kaki bengkak masa bersukan. Mula pegi hospital Tuaran lepas tu kami kena pula pegi Hospital Likas untuk membuat X'Ray. Ikutkan kami nak kena pegi balik ke Hospital Tuaran tapi bincang ngan staf di Hospital Likas supaya doktor boleh tengokkan hasil X Ray tu dan membuat pengesahan. Alhamdulillah semua gambar X Ray menunjukkan tiada tanda - tanda kaki pelajar tersebut patah.

Balik rumah lebih kurang jam 12 tengah malam, lepas tu sibuk untuk kemas barang. Jam 3 pagi time tu aku tak tidur lagi ada pula called sebab ada pelajar nak minta kebenaran untuk keluar.

Mengantuk.

:: 25 Feb 09 ::

Bersiap untuk bertolak ke KKIA, aku antara orang ke-2 yang dijemput selepas Yati dan selepas tu jemput Elny. Masuk di kawasan perumahan di Kuala Menggatal. Rumah Elny tak jumpa, Elny tengah tunggu di rumahnya di Taman Sepanggar. Hah !

Rupanya Elny baru pindah di Taman Sepanggar pada sabtu lepas. Lepas ambil Elny. Selesai satu perkara.

Tugasan seterusnya kami kena bergerak pula untuk mengambil Kak Roslida. Time nie pun ada juga kejadiannya sebab pemandu lalu ikut jalan Sulaman by pass. Kak Roslida called tanya di mana lokasi kami ketika itu. Opstt ! kami terpaksa patah balik lalu jalan Inanam sebab sepatutnya mesti ikut jalan Menggatal lama untuk ambil Kak Roslida.

Akhirnya kami sampai juga di Taman Grand View, Menggatal. Selesai lagi satu perkara.

Perjalanan di teruskan menuju ke KKIA. Kami menginap di Hotel Concorde Shah Alam. Sedikit kecewa sebab kami tak boleh nak surf internet. Ada tu ada tapi faham2 lah sebab setiap penggunaan tu kena charge RM / Hour. Itulah sebabnya aku tak dapat online dan meng'update' blog ku.

To Be Continue...

Tiada ulasan: