Ahad, 1 Mac 2009

Part 3 : Trip To Shah Alam

Seawal jam 4.30 pagi kami dah bangun, lepas solat subuh bersiap untuk bersarapan. Kelihatan cuaca masih lagi gelap.

Jam 7 pagi, masih gelap. Di Sabah waktu sebegitu sudah terang benderang. Namun itu bukan menjadi satu masalah bagi kami.

Sarapan. Alhamdulillah banyak pilihan yang disediakan.

Kenderaan akan datang menjemput kami di Hotel jam 7.45 pagi. Destinasi kami pagi ini terus ke Bangunan Canselori. Kak Roslida dan Doktor Nurfazlinda juga dalam perjalanan [ Nota : mereka 'drive' sendiri ] ke tempat yang telah dijanjikan.

Namun ada perubahan tempat. Kami bergerak ke Kolej Mawar. Berjumpa dengan staf yang ditugaskan untuk sesi taklimat seperti yang di jadualkan . Sesi pertemuan kami pagi itu bersama dengan Tuan Haji Hasnor dan Encik Omar.

Kemudian Encik Abdul Rahman Naim, Encik Rahman Salleh dan Encik Armyn pun datang ke Bilik Mesyuarat Kolej Seroja untuk menerangkan lebih lanjut berkenaan dengan JK Ruang. Menyulusuri masuk ke ruangan pejabat UPK Seroja aku perhatikan sekeliling yang begitu cantik. Beza memang jauh berbeza dengan UPK Di UiTM Sabah. Aku mula bermain dengan imiginasi untuk memperindahkan lagi ruang UPK di tempat ku sendiri. Aku tambah bersemangat.

Tambahan pula, lawatan kali ini adalah all in one bagi aku mencari dan melihat apakah 'perkara' yang boleh diaplikasi apabila balik ke UiTM Sabah nanti.

Perbincangan kami pagi itu berjalan lancar. Rancak. Encik Rahman Salleh berkongi pengalaman 'kerusi panas' yang di sandangnya dalam JK Ruang di Kampus Induk itu. Alhamdulillah. Banyak ilmu yang dipelajari dan perlu untuk diimplementasi bagi memantapkan JK Ruang di Kampus Sabah yang baru saja beroperasi. Semoga Usaha murni ini akan dapat memberikan manfaat kepada semua. Dan semoga tanggungjawab yang digalas dan diamanahkan ini dapat dilakukan dengan sebaik²nya.

Seperti biasa selepas sahaja sesi perbincangan itu, kami di jamu. Syukur alhamdulillah.

Petang itu, program seterusnya ialah taklimat dari Unit Kesihatan. Ada sesuatu yang ingin aku kongsikan berkenaan dengan Doktor yang menjadi ketua di Unit Kesihatan UiTM. Tunggu.

To Be Continue....


Tiada ulasan: