Ahad, 15 November 2009

Sekeping hati merasai

Salam hujung minggu pada semua. Pada kalian yang bertandang ke Teratak ini. Terima kasih aku ucapkan. Semoga kalian akan terus bertandang ke sini. Apapun, bagi kalian yang pertama kali menjejaki Teratak ini. Ini adalah Teratak seorang insan biasa yang punya rasa sama seperti kalian dan akan mencoretkan tiap apa yang berlaku untuk dijadikan titipan buat semua yang berkunjung dan berehat di Teratak ini.

Tahun ini banyak juga benda baik yang berlaku dalam kehidupan ku. Alhamdulillah. Dan dalam masa yang sama banyak juga perkara - perkara yang 'kurang' baik yang berlaku dalam menjalani kehidupan seharian ku.

Banyak benda yang ingin aku ceritakan JIKA aku ingin ikutkan kata hati dan emosi ku ketika ini. InsaAllah, aku akan ceritakan jua disini. Di simpan pun atau dipendam pun akan memberikan kesan yang 'kurang' sihat juga pada ku.

Bila kita menghadapi masalah atau dalam erti kata lain dalam dilema. kita sentiasa dengar 'I need someone to talk'. Kenapa?

Bha aku soal aku jugalah yang menjawab. He3x.

Salah satunya ialah, bila kita menceritakannya kepada orang lain. Pasti resultnya kita akan merasa lega. Beban yang kita rasai / tanggung itu akan menjadi lebih ringan. Dan ini sedikit sebanyak akan memberikan implikasi positif pada kita dari bertindak yang bukan - bukan.

TETAPI orang ke-3 yang mendengar coleteh kita tu pastikan seorang yang pendengar yang baik. Dan bisa menyimpan segala rahsia kita. Apapun, aku ucapkan terima kasihlah kepada mereka² yang sudi menjadi pendengar setia ku selama ini.

Semoga kalian akan terus diberkati, beroleh kesejahteraan, keselamatan di dunia dan di akhirat. Amin .

1 ulasan:

ajampeace berkata...

salam..hehehe..perasaan umpama belon..fikirkan...hehehe